BERSABDA RASULULLAH SAW "Sampaikanlah Pesananku Kepada Umatku Yang Lain Walaupun Dengan Sepotong Ayat"

Thursday 2 June 2011

BELAJAR TENTANG CNTA

salam semua pembaca kecik..
dah lama kan tak update blog ni.,sebab ada masalah teknikal...semua tahukan.hhohoo
ok la,ni kecik nak share sikit pada semua tentang etri yang kecik dapat..
agaknya semua tahu kan tentang CINTA...
etri yang kecik nak share ni sekadar memberi pengetahuan ja...takda apa pon..k
selamat membaca

awak..
hari ni saya belajar sesuatu tentang cinta..
baru saya tahu yang cinta tak boleh diungkap dengan kata-kata..
baru saya tahu yang cinta juga tak boleh diukir dengan janji-janji..
kita perlu menyintai seseorang bukan sebab janji kan awak?
kita perlu ikhlas..


awak..
hari ni juga saya belajar sesuatu yang baru..
cinta perlukan pengorbanan..
tapi kadang-kadang tu kan awak..
kita perlu korbankan cinta kita..
memang kita akan rasa sakit..
tapi ia untuk kebaikan kedua-dua pihak..
ini yang dinamakan pengorbanan yang sebenar..
tapi..
saya nak awak tahu yang saya tak sanggup kehilangan awak..
awak..
cinta telah banyak mengajar saya erti kehidupan..
cinta mengajar saya erti kesabaran..
cinta mengajar saya erti berusaha..
cinta juga mengajar saya untuk menjadi lebih kental dalam meneruskan hidup ini..
awak..
mungkin sekarang ramai yang tak percaya cinta..
saya sedih sangat awak..
cinta ini adalah anugerah Allah kepada kita..
kita perlu guna dengan sebaik nya kan awak..
kita perlu hargai pemberian Allah ini..
awak..
mungkin saya tak macam lelaki lain..
saya tak romantik,saya tak jiwang..
saya tak pandai nak sweet-sweet ni..
tapi saya akan cuba kalau itu yang awak nak..
sebab cinta mengajar saya untuk memberi dan menerima..
saya harap awk dapat menerima saya seadanya......
sekian..

macam mana..rasanya dah tahu ka???hahahha...gurau ja...takda apa pon..


terima kasih kerana sudi membaca dan menijau-nijau kat blog kecik
klau suka,ringan-ringan tangan la komen ek..hahaha...klau lagi boleh, rajin pulak tu...boleh  follow je....
jika ada terasa atau terkasar bahasa dalam etri ni, kecik nak minta maaf..
wsalam


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...